PROKRASTINÁCIA

by - streda, októbra 10, 2018


Pojem, ktorý som pred rokmi počula po prvý krát od kolegyne. „Dnes som celý deň prokrastinovala!“, posťažovala sa mi. S úsmevom na tvári som chápavo pokývala hlavou. V skutočnosti som vôbec netušila o čom hovorí ani čo má na mysli. „Čože robila celý deň? Žeby mi niečo uniklo?“ Do vyhľadávača som hneď napísala neznámy pojem a zisťovala, čo tá prokrastinácia je zač. 

„Prokrastinácia znamená odkladanie či odsúvanie úloh a povinností na neskôr.“, dočítala som sa na wikipédií. Napadlo ma príslovie, ktoré poznám už od detstva: „Zajtra, zajtra len nie dnes, vraví každý lenivec!“. Avšak Wikipédia ďalej uvádza, že sa nejedná o lenivosť, ale akúsi psychickú záležitosť. Neviem čo je horšie, každopádne to dobre poznám a keď sa lepšie zamyslím, na túto tému by som dokázala písať hodiny. Veď už len tento článok som odkladala od minulého týždňa a vždy mi do cesty prišli iné, „dôležitejšie“ veci a na svoju obhajobu som našla milión výhovoriek. „Dnes nie je môj deň, bolí ma hlava, chýba mi energia.“, „Aha, akurát ide film, ktorý som už dlho chcela vidieť.“, „Napíšem ho vo vlaku cestou do práce, vo vlaku sa mi vždy dobre píše.“, „Napíšem ho počas obednej pauzy.“. A takto by som mohla pokračovať donekonečna. Najhoršie je, že keď sa do takého módu dostanem, odkladám i činnosti, ktoré mám inak rada. Keď mám pripravovať nový článok, začnem doma upratovať – keď treba upratať, zmocní sa ma nesmierna chuť písania ... 

Azda najhorším prostriedkom prokrastinácie sú pre mňa sociálne siete. Preto keď chcem niečo urobiť, snažím sa nebrať telefón vôbec do ruky. Ak toto pravidlo poruším, ani si to neuvedomím a strácam na Facebooku či Instagrame (hlavne tam) hodiny, ktoré by som mohla zužitkovať omnoho lepšie. Potom veci doháňam na poslednú chvíľu a nič nestíham. 


Pravý čas na denimové šaty

Konečne prišiel rad i na košeľové šaty, ktoré uzatvárajú denimovú trojicu. Nadčasový kúsok, ktorý si našiel teplé miestečko nie len v mojom šatníku, ale tiež u spokojných zákazníčok. Šaty zostávajú rovnaké ako pred rokmi. Klasický košeľový strih je stále aktuálny, rovnako ako denimový materiál. 

Ako šaty nosiť? Jednoducho! Samé o sebe sú dobrým základom, ku ktorému postačia už len vhodne zvolené topánky a kabelka. V mojom prípade sú to nestarnúce béžové lodičky (videli ste ich u mňa mnohokrát) a trendy corssbody kabelka so zaujímavým prvkom. Dá sa povedať, že je to taká moja pracovná uniforma. 

Ak vás táto jednoduchosť nudí, skúste si k šatám obliecť dlhú vestu, ktorá ich oživí (nájdete tiež v našej ponuke), k tomu zaujímavé doplnky ako klobúk či baretka. Pre vytvorenie mladistvého šik looku budete potrebovať: šiltovku, namiesto opaska štýlová ľadvinka a tenisky ľubovoľnej značky či farby. Počas chladných sychravých dní sa nezaobídete bez šatky či šálu, ktorá nie len zahreje, ale poslúži i na oživenie šiat. Jednoducho si ju prehodíte cez ramená alebo zľahka obtočíte okolo krku. Nôžky zahrejú pančušky a členkové čižmičky.  

Foto: Michal V. KŘEPEL











Denimové šaty: MargiFashion, Kabelka: Gino Rossi, Lodičky: Guess

You May Also Like

4 komentářů

  1. Tohle není nic nového a to je právě dobře. Dokonalý outfit, denní uniforma, na které prostě není co zlepšit. A proto nikdy nemůže nudit.

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.