Fashion Revolution not only for one day

by - pondelok, apríla 27, 2015


Deň 24. apríla sa stal dňom Fashion Revolution. Určite ste o tom mnohý počuli a tiež čítali. Slovenská a tiež Česká Republika sa spolu s ďalšími 70. krajinami zapojila do tejto zaujímavej kampane. O čo vlastne ide? Cieľom je vyvolať nátlak na módne reťazce a informovať širokú verejnosť o tom, odkiaľ pochádza väčšina ich oblečenia (viac článkov TUTU a TU). Túto krásnu myšlienku podporilo aj mnoho našich umelcov, ktorí sa do kampane zapojili. Bude to stačiť? Na mysli by sme to mali mať nie len 24. apríla, ale tiež každý deň.

Súčasná doba je taká, že túžime mať veľa. Už dávno nepozeráme na kvalitu, ale zaujíma nás kvantita a len málokto sa zamyslí nad tým, odkiaľ oblečenie pochádza. Samozrejme nechcem hádzať všetkých do jedného vreca. Bohužiaľ i ja sa často stretávam s názorom: "Veď to bolo tak lacné, že aj keby som to obliekla len dvakrát, stále sa to vyplatí." Nie je to tak dávno, čo odevný priemysel fungoval v našich končinách. U nás na Slovensku i v Čechách sme mali množstvo odevných firiem, ktoré fungovali. Kam s vytratili? Neboli schopné konkurovať (samozrejme hovorím o cene) tomu, čo prúdilo do našich obchodov a tak postupne zanikli.Ostalo len niekoľko z nich, ktoré sa udržali.

Keď som sa hlásila na strednú školu, vybrala som si odevnú - Operátor odevnej výroby, u nás v Bardejove, musela som robiť prímačky, aby som sa tam dostala. Dnes škola nefunguje. Pýtate sa prečo? Pretože nebol záujem. Po pravde nečudujem sa. Nájsť v súčasnej dobe uplatnenie v odevnom priemysle nie je vôbec jednoduché. Rovnako záujem o zákazkovú výrobu poklesol. Je pre nás jednoduchšie si oblečie vybrať v bežných reťazcoch alebo objednať na internete.  

Blog MargiFashion som založila s myšlienkou pomôcť mojej mame udržať sa na trhu. Približne 70 - 80 % môjho šatníka pochádza z jej dielne a som naň nesmierne hrdá. Aj tento trenčkot a top je výsledkom jej prác. Samozrejme i ja nakupujem v bežných obchodoch a tiež objednávam na internete, ale s mierou. Naučila som sa nepozerať na kvantitu, ale zaujíma ma kvalita. V poslednej dobe nakupujem nadčasové kúsky a chcem, aby mi vydržali. Veľmi rada podporím naše domáce značky či začínajúcich umelcov. 

Aký je váš názor a kde najradšej nakupujete vy? Skúšali ste využiť služby zákazkových krajčírstiev, príp. miestnych dizajnérov, Sashe či Fler? 









Trench coat, shirt: MargiFashion, Jeans: Zara, Shoes: Guess (via Stilago)

You May Also Like

17 komentářů

  1. Awesome outfit, I love the colour combination. Nice shoes :)

    yellowpumpkiin.blogspot.de/2015/04/the-little-pink-flamingos.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super článok Jani, je to naozaj na zamyslenie. Tie lodičky sú užasné aj celý outfit, jednoduchý, ležérny a príjemný. Trench coat nemá chybu, mamina má šikovné rúčky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne Veronika. Nad touto otázkou sa zamýšľam už dlhšie a som veľmi rada, že sa o tom hovorí už aj verejne.
      Súhlasím. Mamina odvádza vždy skvelú prácu a ja som hrdá nositeľka :)

      Odstrániť
  3. Moja mama pletie, takže pletené veci (až na kašmírové svetre) mám výhradne od nej. Jednak viem, že mám na sebe solitér a jednak viem, kto mi ho vyrobil, čo je naozaj super.

    Trench som ti už tuším chválil. Máš veľmi šikovnú maminu!

    Patrik
    http://www.madebyboy.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za milý komentár Patrik. Priznám sa, že snáď nepoznám nikoho kto ešte pletie Tieto veci majú potom úplne inú cenu.
      Trench mám vo svojom šatníku už niekoľko rokov a na blogu sa tiež objavil niekoľko krátl :)

      Odstrániť
  4. veľmi pekná farebná kombinácia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kráska !!

    I love your style, photos and personality !! You have the best blog, keep going !! I love it,

    ♥♥
    Môj BLOG /KLIK/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nááádherný trenchcoat! Skvelá práca! :-)


    www.allaboutnathalie.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak toto je naprostá pecka :)) Moc ti to sluší, hrozně moc se mi líbí kombinace pudrových barev a denimu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Janka, skvělý článek, vnímám to dost podobně. Taky se snažím podporovat lokální výrobce a značky. Tvoje maminka je vážně šikovná, šije krásný kousky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne za komentár Alizia :)
      Súhlasím je naozaj skvelá. Vždy sa veľmi teším na ďalšie jej kúsky a v poslednej dobe už málo čo nakupujem v obchodoch.

      Odstrániť
  9. I love your outfit, its so amazing :-* www.thepinkheartgirl.blogspot.de

    OdpovedaťOdstrániť

Používa službu Blogger.