Písal sa rok 2015 a ja som predstavila úplne prvú kolekciu MargiFashion. Jej základ tvorili denimové kúsky - šaty, sukňa a nohavice. Kolekcia mala veľký úspech nie len pred 3 rokmi, ale i dnes. Preto som sa rozhodla k nej znovu vrátiť a trochu ju „refrešnuť.
Spomaľ máš privysokú rýchlosť
Všimli ste si rýchlosť, akou sa dnes menia módne trendy? Určite nikomu z vás sa nevyhli kampane venované slow fashion. Ja sama sa o túto problematiku zaujímam čoraz viac a určite sa k nej znovu vrátim. Nehovorím, že som úplne prestala nakupovať v obchodných centrách, ale rozhodne som výrazne spomalila. Vždy si položím zásadnú otázku „Potrebujem to?“. Najčastejšia odpoveď „Nie!". Je to len akýsi pocit chcenia, vlastníctva. Oblečenie vo výpredajoch je mnohokrát tak lacné, že si povieme „Veď sa to vyplatí! No nekúp to za tú cenu!“. Naozaj potrebujeme mať v šatníku 20 či 30 riflí len preto, že stáli pár korún? Nie je lepšie kúpiť si jedny poriadne?
Mnohé z nás to tak máme, sme smutné, a tak si urobíme radosť tým, že si niečo pekné kúpime. Potom sa nám doma hromadí množstvo oblečenia, ktoré oblečieme niekedy raz či dvakrát.
3 roky #margifashioncollection
Keď som sa pred 3 rokmi rozhodla prísť s vlastnými modelmi, nemala som ambíciu veľkej firmy, ktorá bude, ako na bežiacom páse vyrábať oblečenie. Rozhodla som sa vydať na cestu individuálneho prístupu. Snažím sa, aby naše modely boli nadčasové, nie len výstrelkami, ktoré tu budú pár mesiacov.
Každý model, ktorý teraz vidíte v ponuke MargiFashion je vyrobený len v jednom kuse – je akousi referenčnou vzorkou, ktorú ja reálne nosím. Skladom máme iba látky a až po obdržaní zákazky sa začne oblečenie reálne vyrábať. Zatiaľ, čo vo fabrikách sa na výrobe jednej takejto sukne podieľa 10 a viac ľudí, u nás to je len jedna osoba – moja mama. Sukňu nakreslí na látku, vystrihne, začistí kraje látky, zošije, zažehlí/ prežehlí a dokončí. Proces, ktorý v závislosti na náročnosti trvá niekoľko hodín. Preto je nereálne, aby malé firmičky akou je i tá naša boli schopné konkurovať (čo sa týka cien) veľkým značkám.
Denimová sukňa a nové logo
Sukňu som na sebe dlhšiu dobu nemala. Poznáte to, postava sa nám mení – chudneme či priberáme. Stačilo zúženie v bokoch a sukňa sedí ako uliata. Dnešný outfit je zložený z vecí, ktoré mám doma už dlhšiu dobu a stále sa k ním rada vraciam. Sako má o rok viac ako spomínaná sukňa. Rovnako „historické“ sú i béžové lodičky. Tieto dva kúsky sú ideálnym príkladom toho, že do kvalitných vecí sa oplatí investovať a ja verím, že mi budú robiť radosť ešte ďalších pár rokov.
Jedinou novinkou je opasok, ktorým som outfitu i samotnej sukni vdýchla trend súčasnosti. Skoro som zabudla na tričko – to je obyčajné bavlnené, ktoré som si nechala potlačiť novým logom. Po troch rokoch bol najvyšší čas na rebranding a už čoskoro v novom šate i blog.
Foto: Michal V. KŘEPEL
Sukňa: MargiFashion, Sako: MargiFashion, Lodičky: Guess, Kabelka: Michael Kors
4 komentářů
This outfit is so pretty. love that belt :)
OdpovedaťOdstrániťA Maria Rita blog
Thank you Ana :)
OdstrániťLidé, zejména ti dospívající, se chtějí odlišovat od svých řidičů, ba co víc, chtějí být prostě IN. A toho využívají firmy, které chrlí nové trendy, aby měli zisk. S věkem přijdou zkušenosti a nadhled.
OdpovedaťOdstrániťOutfit, který máte na sobě je naprosto skvělý! Možná tomu chybí veselejší barvy, ale jinak, mohla ho nosit babička, maminka a bude ho moct nosit i dcera za mnoho let.
Střih vychází z ženské postavy a proto Vám tak lichotí. Jen škoda, že takové lodičky a pokryvku hlavy, nenosí běžně více žen...
Ďakujem za komentár Aleš. Súhlasím, že s vekom prichádza nadhľad - tiež som si tým prešla. Každý mesiac som si jednoducho musela aspoň niečo kúpiť. Teraz už premýšľam inak, ako som spomínala v článku, viac premýšľam nad tým, či danú vec potrebujem a využijem. Veľmi ma teší, že sa outfit páči. Možno som mohla použiť živšie farby, ale chcela som zostať pri neutrálnych tónoch :)
Odstrániť